Dag 4 - Sigiriya

27 juli 2017 - Sigiriya, Sri Lanka

Hallo allemaal,

Het regent, het regent, de pannetjes worden nat! Nog nooit zijn we zo blij geweest met regen. Het regent nu een kwartiertje en zijn blij dat het even afkoelt, want wat is het hier heet zeg!! Het is midden dertig graden steeds en erg klam. We hoopten dat het hier lekkere warmte was, maar helaas net zo benauwd als in Nederland..

Vanmorgen ging om 7 uur de wekker. We hebben ons rustig klaargemaakt om te gaan ontbijten. We kregen Sri Lankaans ontbijt, die erg verrassend was! We kregen een gebakken ei, een broodje, pannenkoekjes met banaan en gesmolten chocolade en een aantal dingen die op chinees leken. Dit was erg veel en dus hebben we dit allemaal geproefd, maar niet alles opgegeten.

Hierna gingen we naar Polonnaruva. Dit is een heel park met allemaal archeologische en boeddhistische beelden. Dit was erg mooi, maar wel erg groot. Ook was het mega warm, dus deed het pijn om met blote voeten te lopen op de stenen. Uit respect moesten we namelijk de schoenen uit. De local waarbij we slapen heeft ons vandaag weer overal naartoe gebracht. Hij wachtte ondertussen steeds op ons.

Vandaag heeft Manon op de weg naar Polonnaruva op de tuktuk gereden. Dit was een erg leuke ervaring.

Hierna vertrokken we naar de safari in het Kaudulla National Park. Dit was een park met veel olifanten en volgens de locals goedkoper dan de andere parken. Eenmaal onderweg hebben we helaas bijna geen dieren gespot. We dachten dat er verschillende dieren waren, maar blijkbaar alleen maar olifanten, apen en vogels. De olifanten zagen we nergens, het was te warm om zich te laten zien. Dit was wel even een domper. Op het einde hebben we gelukkig wel nog een klein groepje olifanten gezien, maar toch viel het een beetje tegen.

Toen we uit het park reden, bracht onze chauffeur ons via een rare plek naar onze tuktuk van ons verblijf. We waaiden bijna weg achterin de jeep doordat het zo hard waaide. We vertrouwden het even voor een klein moment niet. We dachten waar brengt hij ons heen? Gelukkig kwam het allemaal goed.

We werden weer teruggebracht naar ons verblijf. Hier hebben we onze spullen gedropt en zijn we naar een restaurantje gelopen in de buurt. We hebben lang moeten wachten, maar het was erg lekker. Manon had pasta met kip en Lina kip met een champignonsausje met frietjes. Dit inclusief drinken voor nog geen 9 euro.

Nu hebben we lekker gedoucht en gaan we slapen. Morgen is het weer vroeg dag. Om 4 uur gaat alweer de wekker om om 5 uur te kunnen vertrekken naar een rots die we gaan beklimmen tijdens zonsopgang.

Liefs,
Ons

1. Bertie:
    27 juli 2017
    Dat is vroeg morgen maar waarschijnlijk zeker de moeite waard. Geniet ervan dames!!
  2. Carla:
    Ha Manon en Lina, wat een bijzondere reis ! Geniet samen X
  3. Frans en Riek:
    27 juli 2017
    Hallo dames Morgen vroeg op voor het te beklimmen van een rots .... Dan maar goed de kuiten insmeren met Sloansbalsem. Is goed voor de spieren. Gr Fr.,.Riek
  4. Mia:
    27 juli 2017
    Geweldig om alles weer te lezen, zo ver weg en door de verhalen weer zo dicht bij.succes morgen met het klimmen en kijk weer uit naar het volgende avontuur.
  5. Sandy:
    Ha dames,
    Super leuk om jullie verhalen te lezen! Gaaf hoor!
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal! Groet Rene en Sandy
  6. Taryn Coenraads:
    28 juli 2017
    Wat een mooie verhalen zeg....het lijkt wel een boek wat je leest :)
    Jammer van de olifanten en de andere dieren maar toch een leuke ervaring!
    Lekker hè dat je zo goedkoop kan eten, hier op Bali ook hoor :)
    Geniet nog van alles, blijf op elkaar passen en heeeeeeel veeeeeel plezier, veel liefs van ons xxx
  7. Oma Door:
    Hoi Manon en Lina,

Hartstikke leuk en spannend om jullie avontuur te volgen,
    Gniet ervan en pas goed op mekaar

Lieve groetjes en een knuffel van Oma xxx
  8. Niels:
    28 juli 2017
    Beter 1 klein groepje olifanten in de bush dan 10 apen met een sarong!
    Enjoy !!
  9. Rosalie Geurts:
    29 juli 2017
    mooi toch hoe blij je kunt zijn met effe regen. Manon kei leuk dat ritje in de tuk tuk en vooral het filmpje!
    Af en toe wel spannend of ze jullie naar de goede plek brengen of terugbrengen. Blijf heel goed op elkaar letten. We love you!