Dag 16 - Colombo

8 augustus 2017 - Colombo, Sri Lanka

Hallo iedereen,

Vanmorgen werden we wakker in ons paleisje in Colombo. Wat zijn we blij dat we hier onze laatste dagen mogen verblijven! Om 9 u stond het ontbijt voor ons klaar. We kregen geroosterd brood, een gebakken ei, jam, een worstje, vlees, smeerkaas en fruit. Als drankjes multivitaminendrankje en thee. Zoals je kan lezen veel keuze dus. Dit viel bij ons wel in de smaak.

Om 10 u werden we opgehaald door de manager van de eigenaar. Ja je leest het goed, hij heeft zelfs een eigen manager!! Hij bracht ons naar een hindoeïstische tempel en vervolgens naar een boeddhistische tempel. Dit waren beiden tempels waar niet veel toeristen kwamen, dus voelden we ons niet zo op ons gemak. We durfden niet echt foto's te maken! Het was wel erg mooi!

Daarna zijn we nog eventjes naar de supermarkt gegaan, om water en cola te halen en koekjes voor in het vliegtuig. De rest van de middag hebben we gechillt in het hotel. We hebben skipboo gespeeld in een van de lounges en daarna hebben we gezwommen. Helaas was de eigenaar onze massage vergeten... We durfden er ook niet naar te vragen, omdat het gratis zou zijn. Maar dat is niet erg, we hebben ons zo ook vermaakt!

Als avondeten had de eigenaar weer iets geweldigs voor ons in petto. Hij heeft een goede vriend die kok is bij een super luxe restaurantencomplex in Colombo. We waren uitgenodigd om daar te gaan eten. We wisten niet wat ons overkwam. We zijn zelfs in Nederland nog nooit naar zulk chique restaurant geweest. Er zaten alleen maar zakenmensen, we voelden ons dus niet echt op ons gemak. Het was een heel complex, met verschillende restaurants met elk een eigen land als specialiteit. Wij gingen naar het Sri Lankaans restaurant.

We waren blijkbaar 'special guests'. De kok at met ons samen mee en hij is uitgeroepen tot de 3e beste kok van Azië. Er was speciaal voor ons een hele tafel vol met eten klaargemaakt en daarnaast nog een buffet. Onze mond viel open van verbazing. Onze mond stond heel vaak in brand omdat het zo pittig was en het was zeker niet ons favoriete eten, maar wel geweldig om mee te maken! Overigens sommige dingen waren wel lekker! We hebben ons vol gegeten en daarna kregen we ook nog eens toetjes. Die waren wel heel lekker. Een toetje leek zelfs op een oliebol.

Toen we klaar waren met eten, vroegen we om de rekening. Vervolgens werd er gezegd dat dit van het huis was en dat we niks hoefden te betalen. Dit vonden we niet fijn, wilden nog fooi geven, maar ze namen niks aan. Vervolgens bracht de kok ons ook nog thuis, hij moest toch dezelfze kant op. Wat een overweldigend iets, we kunnen het nog niet helemaal bevatten waarom dit precies ons overkwam, maar het was wel geweldig om dit mee te maken!

Wat ook wel lief was om mee te maken, was dat de eigenaar van het hotel weer erg bezorgd om ons was. Het eten duurde best lang en hij vertrouwde het niet. Ik heb een paar keer appjes gekregen met de vraag of alles goed met ons was en we moesten appen als we wegreden bij het restaurant en als we voor de deur stonden. Erg fijn als er zo voor ons gezorgd wordt.

Al met al was het zeker een geslaagde dag en speciaal de avond! We zijn nu super moe en gaan elk moment onze laatste nacht in Sri Lanka doorbrengen. Morgennacht vliegen we namelijk alweer terug naar Nederland!

Liefs,
Ons.

1. Dorothé:
    8 augustus 2017
    Ik heb genoten van jullie verhalen. Goede reis terug. We zien ons.
  2. Mia:
    8 augustus 2017
    Leuk al die belevenissen/verhalen van jullie dagelijks. Jammer geen massage, was erg nieuwsgierig naar dit verhaal.
    Een hele fijne terug reis en zien ons hopelijk snel.
  3. Taryn Coenraads:
    8 augustus 2017
    Echt gweldig om mee te maken zeg en wat een superlieve mensen allemaal :)
    Slaap lekker...nu nog in je bedje in Sri Lanka, maar straks weer in jullie eigen bedje :) Een hele goede reis terug en tot gauw. Veel liefs van ons xxx
  4. Sandy:
    8 augustus 2017
    Ontzettend leuk om jullie zo te volgen in jullie reis!! Nog ff genieten de laatste uren en dan alvast een hele goede reis terug natuurlijk. Groet Sandy
  5. Ili:
    Heee Lina en Manon,

Hele leuke verhalen! Heb nu al zin om alle foto's te zien!! Nog heeeel veel plezier, ik zie jullie weer als jullie terug zijn!

Kusjes Ili
  6. Miranda:
    9 augustus 2017
    Wat leuk om zo jullie belevenissen te mogen en kunnen volgen...Wat een mooie ervaring! Voor straks een heel goede terugreis...
  7. Niels:
    9 augustus 2017
    Wat een geweldig verhaal weer en wat gaat de tijd snel! Goed om te merken dat ook de Sri Lankanen / Sri-Lankezen / Sri Lanka-ers ( ...?) weten dat jullie "special" zijn! Kan handig werken een volgende keer.
    Heel goede terugreis gewenst;
    liefs