Dag 15 - Reis Galle naar Colombo

7 augustus 2017 - Colombo, Sri Lanka

Goeieavond luitjes,

Leuk dat jullie ons nog steeds volgen!

Vanmorgen stonden we om kwart voor 8 op. We maakten ons klaar voor vertrek en gingen om half 9 ontbijten. Dit was wederom lekker. We pakten onze spullen en leverden de sleutel in. De eigenaar van ons hotel heeft ons naar het treinstation gebracht. Hier was het erg druk. We kochten tweede klas kaartjes naar Colombo en dat kostte precies €1,- per persoon. De trein kwam ruim op tijd aan, maar we moesten duwen en trekken om in de trein te komen. We konden een plekje bemachtigen en hebben afgewisseld tussen zitten en staan. Gelukkig duurde deze reis maar twee uur. We troffen een stelletje die we al vaker hadden gezien en hebben gezellig gekletst.

We kwamen in Colombo aan en de eigenaar van ons hotel zou ons op komen halen. We hadden een foto van hem gekregen en zo konden we hem vinden. Dit was nog lastig want naar ons idee lijken alle Sri Lankaanse mannen op elkaar. Toen we hem hadden gevonden zei hij dat hij aan de overkant had geparkeerd dus liepen we achter hem aan. Hij liep richting een tuktuk en Lina wilde deze al bijna inklimmen toen hij deze voorbij liep en erachter naar een dikke auto toeliep. Onze monden vielen open van verbazig want zo'n auto hebben wij beide thuis niet eens. Erg grote hoge auto met airco. Heerlijk eens wat ruimte! Hij was erg vriendelijk en vertelde over zijn leven. Hij heeft een huis in Colombo met zijn vrouw en drie kinderen. Waar wij verbleven was zijn vakantiehuis die hij af en toe verhuurde aan europeanen of aan Nederlandse vrienden die langskwamen. Hij werkt namelijk voor het Nederlandse bedrijf BAM.

We kwamen in een achterwijk aan, dachten we. Toen drukte hij op een knopje en ging er een garage open, hierachter lag het hotel wat super groot en heel erg mooi was! We keken onze ogen uit. Een mooi zwembad, restaurant, overal loungesets en onze kamer had een mooie badkamer.

We zijn aan het zwembad gaan liggen (gelukkig was er geen zon) en hebben even lekker ontspannen. We zijn daarna gaan douchen om ons klaar te maken voor het eten. We hoefden hem maar te bellen en hij kwam ons ophalen. Hij bracht ons naar een restaurant waar het spotgoedkoop was en het was ook nog eens lekker! We hadden brood vooraf, Lina had een pizza en Manon een clubsandwitch. We hadden nog extra frietjes besteld en waren voor €11,- klaar. Ook dronken we allebei een cola. De eigenaar kwam ons weer ophalen en vertelde dat we beter maar niet uit konden gaan omdat dat gevaarlijk kon zijn voor twee meisjes. Er word hier namelijk wel eens vaker wat in drankjes gedaan. Heel erg lief dat hij zich zorgen maakte om ons. We zeiden dat we dat sowieso niet van plan waren omdat we dat niet wilden riskeren.

Toen we bij het hotel aankwamen vroeg hij of wij de relaxing area al hadden gezien. Dit hadden wij niet en hij gaf ons een rondleiding. Aan de andere kant van het gebouw zijn namelijk een aantal massagekamers, een kappersruimte en ook zijn er stoomcabines. Erg chique en we waren erg verbaasd! We vroegen ons af hoe rijk de man moest zijn. Hij zei dat hij morgen de masseur liet komen voor ons en dat we gratis een massage konden uitproberen. Heel chill!!

We hebben nog een paar potjes skip-boo gespeeld en zijn toen lekker naar bed gegaan.

We zijn stiekem al een beetje benieuwd naar het ontbijt haha!

We spreken ons morgen!

Liefs van ons

1. Bertie:
    7 augustus 2017
    Wat een verwennerij vandaag en wat lief dat hij zo bezorgd over jullie is. Lekkere massage morgen
  2. Taryn Coenraads:
    7 augustus 2017
    Wauw wat een luxe dames....HEERLIJK hoor :) Geniet er nog maar lekker van de laatste paar dagen in Sri Lanka! Veel liefs van ons xxx
  3. Mia:
    7 augustus 2017
    Nou dames wat weer leuk om te lezen. Geniet morgen lekker van de massage.
  4. Jan en Petra Geurts:
    7 augustus 2017
    Hallo meiden, wat hebben jullie toch al veel gezien en meegemaakt, geweldig! En wat een aardige mensen allemaal, geniet morgen van jullie massage. Groetjes tante Petra
  5. Christel peters:
    7 augustus 2017
    Geniet nog maar van de verwennerij voordat jullie weer terug naar huis gaan.
  6. Rosalie Geurts:
    7 augustus 2017
    Wat een bijzondere en luxe ervaring. Heel mooi om zo jullie prachtige reis daar te kunnen afsluiten. Geniet morgen van alles en zeker van de massage.
  7. Bennie hebbink:
    8 augustus 2017
    Jullie maken ook van alles mee! Prachtig om te lezen.
    Het is ook mooi om te lezen dat ze zich zorgen maken om jullie.
    Veel plezier nog!
  8. Oma Door:
    8 augustus 2017
    leuk om jullie verhalen en foto's steeds te zien. :-)