Dag 14 - Galle en Unawatuna

6 augustus 2017 - Galle, Sri Lanka

Lieve volgers,

Vandaag ging de wekker weer eens lekker vroeg, namelijk om 6 u alweer. Om 7 u vertrokken we met de boot voor de rivier safari. Het weer was erg lekker. Zon was net opgekomen, dus gelukkig nog niet te warm.

Onze safari begon al goed, op het begin zagen we al meteen een alligator. We schrokken ons dood, we dachten, zitten die hier ook?! We dachten zelf dat het grote krokodillen waren, gelukkig waren dit kleinere soorten alligatoren, dus waren we al iets opgelucht. We voeren over de rivier en hebben erg veel vogels gezien. Mooie blauwe, gele, roofvogels, parkieten enz. We hebben niet alle namen kunnen onthouden. Wel vonden we het erg leuk hoe enthousiast en gefascineerd onze gids was om ons over de vogels te vertellen en ze te zoeken. Onderweg hebben we tientallen alligators gezien, we hebben er zelfs een zien paren.

De tocht over het water was erg mooi. Mooie omgeving, mooie bomen. We hebben ons wel vermaakt. Onze gids had nog een bloemenketting gemaakt met de nationale bloem van Sri Lanka. Zogenaamd de lotus bloem. Deze is super groot en heel mooi paars.

Rond 9 u waren we weer terug bij ons verblijf. Hier hebben we onze bikini aangetrokken om ons klaar te maken voor een dagje strand. Daarna zijn we gaan ontbijten. Ook deze keer was het ontbijt weer lekker. We kregen roerei met geroosterd brood, jam en niet te vergeten de thee.

De eigenaar van dit verblijf wilde ons met zijn tuktuk rondbrengen. Als eerste gingen we naar de dutch market. Dit is een markt met allemaal vers fruit en kruiden. Helaas was het vandaag wat rustiger met de kraampjes, omdat het zondag is. Daarna zijn we naar een schildpadden opvang geweest. Hier worden baby-schildpadden opgevangen en ook schildpadden die schade op hebben gelopen in de zee. Er wordt dan voor ze gezorgd totdat ze weer zelfstandig de zee in kunnen. Erg schattig om te zien!

De volgende stop was vissersmannen op stokken. Dit is echt nog de oude manier van vissen. Stokken in het water, waar mannen opzitten en met een soort hengel vissen vangen. We hadden het wel indrukwekkender verwacht dan hoe het eruit zag. We wilden foto's maken, maar dat mocht niet. Alleen als we 1000 LKR betaalden, dit is ongeveer 5 euro. Dit vonden we echt afzetterij en hebben we dus maar niet gedaan. We hebben nog geprobeerd om stiekem foto's te maken, maar ook dit lukte helaas niet.

De laatste stop was het strand. Dit keer gelukkig wel een strand met meer toerisme. Het was er veel drukker en meer restaurantjes. Erg gezellig! Dit strand ligt in Unawatuna, dit is een plaatsje langs Galle. In Galle zijn de golven erg wild en is het strand erg klein, waardoor het daar niet verstandig was om te gaan liggen.

Het weer was een beetje bewolkt, we wilden nog even een bruiner kleurtje krijgen dus besloten op bedjes in de zon te gaan liggen. Hier mochten we op liggen als we een drankje bestelden. Dat deden we dus maar. Op het einde hebben we hier ook nog een cocktail gedronken en avondgegeten. Lina had pasta carbonara, met spinazie en champignons en Manon een kipburger met wortels. Je hoort het al aan de combinatie, dit viel helaas een beetje tegen...

Eenmaal uit de zon kwamen we erachter dat we toch niet zo slim waren geweest... We zijn beiden gigantisch verbrand. Onze zonnebril en bikini staan op ons hele lijf en we zijn echt knalrood!! De zon was toch iets feller dan we dachten, al hadden we ons nog zo goed ingesmeerd. Komende dagen maar uit de zon blijven en bedekkende kleren dragen.

We hebben ons net gedoucht, flink ingesmeerd met after sun en gaan zo meteen slapen om morgen onze laatste reis te maken naar onze laatste bestemming, Colombo.

Wat vliegt de tijd toch voorbij! We gaan de laatste dagen nog even genieten!

Tot morgen weer!

Liefs,
Ons.

1. Frans en Riek:
    6 augustus 2017
    Hallo avonturiers. Dat paren van die alligators dat was zeker het intresssantste van dr hele trip. Gr Fr.....R
  2. Mia:
    6 augustus 2017
    Meiden wat weer een verhaal. Geniet er nog van gaat inderdaad erg snel.
    Dus jullie zijn nu 2 rode kreeftjes.
  3. Rosalie Geurts:
    6 augustus 2017
    Lieve meiden, jullie raken eraan gewend maar de busreizen lijken me toch heftig met al dat geslinger en wild rijgedrag. Het ned fort met zijn geschiedenis is erg interessant en gezellig nu met de winkeltjes en terrasjes. En dan vandaag de riviersafari. Zal ongetwijfeld een prachtige belevenis zijn met als voordeel een erg enthousiaste gids. We zijn ook benieuwd naar deze foto's. We kunnen het komende weekend wel vrij houden voor al jullie verhalen en foto's. Maar nu eerst morgen naar jullie laatste bestemming en nog een paar dagen volop genieten. Dikke kus pap en mam
  4. Taryn Coenraads:
    7 augustus 2017
    Een prachtig boottochtje hoor :)
    Doe maar heel voorzichtig als jullie al verbrand zijn....blijf maar even uit de zon!!
    Geniet van jullie laatste dagen, veel liefs van ons xxx