Dag 5 - Reis Sigiriya naar Kandy

28 juli 2017 - Kandy, Sri Lanka

Hey allemaal,

Vanmorgen was het vroeg dag. Om 4 u ging de wekker alweer zodat we om 5 uur een rots konden beklimmen en zo de zonsopkomst konden zien. Het was een zware klim. We zijn in ongeveer 1 uur naar boven geklommen. Het waren niet alleen paden of trappen, maar ook echt rotsblokken waar we overheen moesten klimmen. Doordat we ons zo aan het concentreren waren op de tocht hebben we de zonsopkomst helemaal gemist haha..

Uiteindelijk waren we boven en het uitzicht was prachtig! We keken over Sigiriya en hadden uitzicht op de beroemde lion rock. We hadden er voor gekozen om de andere, de iets kleinere rots te beklimmen, zodat we foto's konden maken van de lion rock en de omgeving.

Om 7 u waren we alweer beneden en daar stond onze tuktuk weer op ons te wachten. Toen we weer terugkwamen bij ons verblijf, hebben we nog even een uurtje geslapen en daarna om 8:30 u ontbeten. Hierna hebben we de laatste spullen gepakt en heeft onze local ons naar de bus gebracht.

Hier zijn we op de bus richting Kandy gestapt. We mochten voor 200 LKR reizen. Omgerekend is dat €1,10 voor 2 personen voor 3 uur reizen. Niet normaal hoe goedkoop dus. De reis was best heftig. De chauffeur reed heel wild en het waren wegen met veel bochten waar we doorheen vlogen. We zijn er allebei met een misselijk gevoel uitgekomen.

We kwamen aan in Kandy. Wat een grote stad! Heel veel smog en een nog drukker verkeer. We hebben een tuktuk genomen richting ons hostel en hebben daar even in ons zwembad gezwommen. Daarna hebben we boodschappen gedaan en zijn we gaan eten in de stad. We zijn nu aan het skipboo'en en gaan daarna slapen.

Morgen gaan we een dag met de tuktuk door Kandy reizen en op het einde sluiten we af met het jaarlijkse en beroemde olifantenfestival.

Tot morgen!

Liefs,
Ons.

1. Paul:
    28 juli 2017
    Stomme vraag, wat is skipboo'en?
    Blijft leuk jullie te volgen. Ga zo door.
  2. Lina en Manon aan Laurentz:
    28 juli 2017
    Is een kaartspel! Heel leuk dat je ons volgt en dat je het zo leuk vindt :)
  3. Mia:
    28 juli 2017
    ToPpY om dit weer te lezen.
  4. René:
    28 juli 2017
    Cool dames!! Leuk om jullie reis vanuit hier mee te maken. Hebben jullie nog meer foto's? En kunnen korte filmpjes ook ge-upload worden? Of is de wifi niet goed genoeg? Geniet van elk moment en tot morgen!
  5. Rosalie Geurts:
    29 juli 2017
    lieve meiden, jammer dat jullie de zonsopgang hebben gemist maar dat heeft alles goed gemaakt met jullie spannende klim. Mooie foto's. Het is wat met die wilde chauffeurs. Jullie blijven in iedersgeval goed wakker tijdens de reis. En vandaag naar het beroemde olifantenfestival. Heeeeeel veeeeel plezier, we zijn erg benieuwd.
  6. Van de Steen Rudy:
    29 juli 2017
    Hoi, Manon en Lina, er zijn Belgen die jullie ook volgen !!!
  7. Van de Steen Rudy:
    29 juli 2017
    Hallo, Manon en Lisa, julllie worden ook in België gevolgd !!!!
  8. Nelly en Jac.:
    29 juli 2017
    Dames, leuk dat we jullie kunnen volgen. Geniet er nog van en veel plezier.
    Lieve groetjes Jac en Nelly.