Dag 6 - Kandy

29 juli 2017 - Kandy, Sri Lanka

Hoi allemaal,

Vandaag hebben we eindelijk eens wat langer geslapen dan 8 uur. Dat was wel erg fijn!
Om 9 uur hadden we met de tuktuk-chauffeur afgesproken. Om 10 over 9 was deze er nog niet en kwam er een andere aan. Deze chauffeur vertelde dat onze chauffeur pech had en dat hij ons de hele dag voor 3000 roepies rond zou brengen en plekken zou laten zien. Dit is ongeveer €17,-. We zijn dus maar ingestapt. Hij was net zo aardig als onze vorige tuktukchauffeur en heeft ons veel laten zien.

Als eerste zijn we naar twee hindoïstische tempels gegaan. Hier kwamen nauwelijks toeristen, dus wij waren zelf een bezichtiging. Veel kinderen wilden met ons op de foto. We vonden dit wel erg grappig om mee te maken. Het was goedkoop dus we vonden deze tempels wel de moeite waard.

Hierna zijn we naar een herbal/kruidentuin geweest, die vergelijkbaar was met de andere tuin waar we veel geld hadden achtergelaten. Deze persoon legde beter uit dan bij de vorige tuin. Maar deze keer zijn we er niet ingetrapt, hebben we alleen wat fooi gegeven en zijn toen verder gegaan.

Onderweg zijn we een paar keer gestopt om foto's te maken van de mooie omgeving. Vervolgens zijn we naar een museum gegaan dat ging over mineralen en kristal. We wisten niet dat hier zoveel scheikunde bij kwam kijken. Lina heeft hier ook een mooie ketting gekocht, met een blauw kristal.

Hierna hebben we onze weg vervolgd naar de grootste universiteit van Sri Lanka. Deze ligt hier in Kandy. Hier hebben we foto's gemaakt bij een super mooie boom, zijn nog wat rond gaan rijden en daarna zijn we weer naar een hindoeïstische tempel geweest. Deze was helaas dicht en konden er dus niet veel van zien.

Als laatste zijn we naar een winkel geweest waar ze typisch Sri Lankaanse kleding verkopen. Hier hebben Lina en ik kleren gepast en foto's gemaakt. We hebben het niet gekocht, omdat we niet wisten wanneer we dit aan zouden doen. Wel hebben we hier een Sri Lankaans shirt gekocht.

We besloten om niet meer verder te gaan met de tour, maar naar het centrum te gaan. Hier wat te eten halen en dan een plekje op de stoep vinden om het olifantenfestival mee te maken. Het festival begint om 19 u en we dachten dat als we om 17 u in de stad zouden zijn we zeker een plekje zouden hebben. Dit viel vies tegen. We kwamen aan en letterlijk alle stoepen waren al bezet met locals. We konden nergens meer zitten. We besloten om toch maar een stoel te reserveren en er voor te betalen. We zijn meteen op de eerste optie ingegaan. Achteraf hadden we misschien beter eerst rond moeten kijken voordat we ja zeiden. We hebben nu 22 euro betaald, wat hier heel duur is. Maar een voordeel; we kunnen het meemaken en zitten wel op de eerste rang!!

Het is hier nu 19:30 u en het festival gaat elk moment beginnen. Het wordt een late avond en een korte nacht verwachten we. Morgen gaat alweer om 5 u de wekker om de trein van Kandy naar Ella te nemen. Dit moet een van de mooiste treinreizen ter wereld zijn, dus we zijn benieuwd!