Dag 7 - Reis Kandy naar Ella

30 juli 2017 - Ella, Sri Lanka

Lieve volgers,

Gisteravond was het Esla Parahera festival in Kandy. We dachten dat dit om 19.00 uur begon maar pas om 20.15 kwam de stoet in beweging. Het was een heel lange optocht van bijna alleen maar mannen die dansten, muziek maakten, met vuur gooien of die olifanten bereden. Iedereen zag er prachtig uit en ook de olifanten hadden hele doeken met lampjes om. De olifanten vonden wij erg zielig! Deze zaten met kettingen vast en moesten een tocht lopen door een massa mensen, hard geluid en vuur. De stoet was prachtig om te zien en erg mooi om mee te maken! De terugweg naar huis was erg heftig. Het was een grote chaos en een enorme drukte. We hebben nog nooit zoveel mensen op elkaar gezien. Er was dikke file maar uiteindelijk kwamen we veilig en wel bij ons hostel. We zijn ons gauw klaar gaan maken en in gaan pakken want het zou een korte nacht worden.

Dat was het ook! Om 10 over 5 ging de wekker waar we ons kapot van schrokken. Om 6 uur zaten we aan het ontbijt en om half 7 werden we al opgehaald door dezelfde tuktukchauffeur van gisteren. Deze heeft ons naar een station voor Kandy gebracht, namelijk Peradinya. We hadden van andere backpackers gehoord dat je hier beter op kon stappen omdat je dan meer kans op zitplekken had. We waren aan de vroege kant en konden pas na een uurtje kaartjes kopen. De kaartjes van Peradinya naar Ella kostte 230 roepies per persoon, dat is €1,30. Van Peradinya tot Kandy hebben we gestaan, toen gingen er een aantal locals uit en konden we een fijn plekje (om foto's te kunnen maken) bemachtigen aan het raam. In Kandy was het een gekkenhuis. Heel veel toeristen wilden hier instappen en de trein was bomvol. We hadden echt geluk gehad.

De treinreis duurde 8,5 uur. Erg lang, maar was de moeite zeker waard. Het was minstens zo prachtig als beloofd was. We reden door uitgestrekte landschappen met bergen en landbouw, theeplantages, kleine dorpjes en krottenwijken. Ook tussen rotsen en gigantische bossen die niet bewoond werden door mensen. Heel mooi om zo'n stukje ongerepte natuur te zien.

Na 8,5 uur waren we het ook wel een beetje moe en waren we blij dat we er waren. Ella is een klein bergdorpje die erg toeristisch is. Het leuke hier wel van is, is dat we veel mensen tegenkwamen die we eerder al hadden ontmoet.

We zijn naar ons hotel gegaan en onze kamer is prima. Groot, met een hemelbed en balkon. De badkamer is wat minder. Niet super schoon en de hele badkamer is nat na het douchen.

In een leuk restaurantje hebben we wat gegeten. Beide een kipsnitzel met aardappelen en frietjes. Smaakte goed! Ook was de bediening erg goed en was het niet gek dat het helemaal volzat. Er stonden vaak mensen te wachten voor een plekje. Waarschijnlijk willen we hier morgen teruggaan. We hebben hier nog een cocktail gedronken en een paar rondes skip-boo gespeeld en daarna zijn we terug gegaan.

We gaan vanavond lekker op tijd naar bed om een beetje bij te kunnen slapen.

Fijne avond en we spreken ons morgen!

Groetjes vanuit Ella,

Ons

1. Rosalie Geurts:
    30 juli 2017
    Lieve meiden, jullie hebben nog lang moeten wachten voordat uiteindelijk het olifantenfestival begon. Maar het was het zeker waard zo te horen. Ook erg mooie foto's. En vandaag de treinreis. Heel goed dat jullie op die plek zijn ingestapt en een plekje hebben kunnen krijgen at raam zodat jullie alles goed konden zien en beleven. Een erg lange trip, leuk dat jullie er mensen ontmoet hebben die jullie eerder zagen. En jullie eten vandaag was natuurlijk top. Zelfs zeer goed als jullie hier morgen weer terug willen. Jullie zullen goed slapen.................. goede nacht en op naar morgen dan gaan jullie Ella verkennen. Veel liefs van pap en mam
  2. Taryn Coenraads:
    31 juli 2017
    Ahhhhh wat vreselijk zielig zeg voor die olifanten :(
    Geweldig zeg, die treinreis...prachtig om mee te maken :) Jullie verhalen/blog doen mij terugdenken aan mijn/onze backpack reis door Azië in 1986.....we hebben oa ook dit soort taferelen meegemaakt .... echt geweldig allemaal en wat een verrijking hè!! Geniet nog van al het mooi's en blijf op elkaar passen! Veel liefs van ons xxx
  3. Niels:
    31 juli 2017
    Ik vind een reisje met de Intercity naar Maastricht al spannend... Wat een prachtige ervaring, zo'n treinreis! Hoop dat er nog veel meer moois voor jullie gaat komen. Geniet ervan!