Dag 2 - Negombo

25 juli 2017 - Negombo, Sri Lanka

Hey allemaal,

Vandaag was het tijd voor een dagje Negombo. We gingen om 11 u ontbijten, dus konden gelukkig wel een beetje slapen na de vlucht. We kregen een lekker ontbijt, namelijk kleine banaantjes, pannenkoeken, ei, geroosterd brood, Sri Lankaans fruit en meloen. Hierna hebben we ons klaargemaakt om richting Negombo te gaan.

Rond 13 u vertrokken we en gingen eerst naar de supermarkt water en koekjes halen. Dit was ongeveer een kwartiertje lopen. Het was super heet. Vandaag kwamen we er wel achter hoe erg een mens wel niet kan zweten haha.

Hierna wilden we naar het strand gaan. We hadden google maps aangezet, maar helaas kwamen we niet bij een strandje aan maar bij een lagune. Hier lag ook de vissersmarkt en vissersbootjes. Negombo is vroeger deel geweest van Nederland, dit is daar van overgebleven. Naar het dichtsbijzijnde strand was het nog 4 km lopen. Dat vonden we echter te ver in die hitte. Daarom besloten we om een tuktuk te nemen. De ervaring in de tuktuk viel een beetje tegen. De meneer reed roekeloos en we voelden ons niet prettig. Hij bleef maar aandringen om ons overal naar toe te brengen en zelfs naar zijn eigen huis. Ons antwoord was alleen maar 'no we want to go to the beach'. Gelukkig bracht hij ons daar ook naartoe. Hij betoepte ons en wilde ineens 200 roepies meer. Hier waren wij het niet mee eens, maar voordat we ons wisselgeld konden krijgen was hij al weggereden.

We kwamen aan op het strand. Het was erg rustig en het water was erg ruw. We gingen lopen en onderweg kwamen we veel zwerfhonden tegen. Terwijl we allebei honden normaal leuke dieren vinden, waren we nu best bang. Soms bleven ze achter ons aan lopen en lieten ze zelfs hun tanden zien. We waren bang dat ze ons zouden bijten. Gelukkig is dit niet gebeurd, maar het verbaasde ons dat er zoveel zwerfhonden kunnen lopen in een stad.

We gingen even tussendoor wat drinken in een restaurantje op een strand en daarna opzoek naar een restaurant om wat te eten. Uiteindelijk kwamen we bij een vrij westers restaurant terecht. Hier kregen we geroosterd stokbrood en pasta carbonara en bolognese. Was een echte aanrader!

Rond kwart over 6 stonden we alweer buiten. Het werd al een beetje donker en namen toen een tuktuk terug naar ons hotel. Deze meneer was gelukkig wel heel vriendelijk en reed rustig.

Nu zijn we aan het skipboo'en en gaan zo alweer slapen om morgenvroeg onze reis te vervorgen naar onze volgende bestemming Sigiriya.

Op deze site zijn ook wat foto's te vinden van vandaag in Negombo.

Liefs,
Ons
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mia:
    Kei leuk om jullie te volgen, wat al een avonturen en dat na 2 dagen
  2. René:
    25 juli 2017
    Klink allemaal spannend dames. De volgende keer schop je die tuktuk kerel maar ergens waar het pijn doet!! Ontbijt is beter dan thuis, of niet? Veel plezier in Sigiriya. And keep us posted!! Groetjes ons Kirchroa.
  3. Bertie:
    25 juli 2017
    lieve dames, wat kun je al allemaal meemaken in 2 dagen. Aardige mensen die je nietjes terug brengen maar dus ook mensen die je betoepen. Dat wordt dus opletten maar helaas kun je dit niet aan de neus van iemand zien. Tip: zorgen dat je geen wisselgeld terug hoeft te krijgen. Wat super leuk om jullie avonturen zo een klein beetje mee te kunnen maken. Hele fijne reisdag morgen. Kusjes pap en mam
  4. Frans en Riek:
    25 juli 2017
    Hallo Saampjes. Wij vinden het spannend om jullie avontuur via deze weg mee te kunnen maken. Laat je vooral niet afschrikken door dingen die jullie niet zeker hebben .Gewoon op jullie zelf vertrouwen dan komt alles goed.Gr Fr...R
  5. Rosalie Geurts:
    25 juli 2017
    lieve meiden, de dag begon met een super ontbijt, goede start. Mooie foto van de vissersbootjes. We kunnen ons voorstellen dat het te ver lopen was in de hitte en dat jullie de tuktuk hebben ingeschakeld. Hele ervaring meegemaakt met deze onvriendelijke man en veel van geleerd. Gelukkig was die man later in de andere tuktuk vriendelijk...... en dan zoveel honden.... al met al al veel meegemaakt en nu klaar voor morgen de reis naar Sigirya. Let goed op elkaar, goed instrijken met zonnebrand en water drinken met de hitte. en vooral heel veel plezier samen. We kijken uit naar het volgende verslag. Dikke kus van pap en mam
  6. Taryn Coenraads:
    26 juli 2017
    Nou jullie maken wel wat mee zeg, maar zo is het iig niet saai hè
    Echt leuk om jullie verhaal te lezen hoor!
    Vertrouw alleen op jullie zelf (iedereen probeert natuurlijk zijn graantje mee te pikken daar van toeristen ) en pas heel goed op elkaar. Goeie reis naar de volgende stad en veel plezier ☺
  7. Jan en Petra Geurts:
    26 juli 2017
    Hallo meisjes, ik ben al verschillende keren in de lach geschoten met jullie verhalen, zie het al helemaal voor me, die apen en die man die er tussenuit gaat zonder het wisselgeld terug te geven, dit gaat jullie waarschijnlijk wel geen 2de keer meer overkomen. We blijven jullie volgen, groetjes ome Jan en tante Petra