Dag 1 - Veilig aangekomen

25 juli 2017 - Negombo, Sri Lanka

Lieve volgers,

Gisteren maandag 24 juli was het dan eindelijk zover! Onze reis naar Sri Lanka ging beginnen!

We vlogen om 11:30 u vanaf Düsseldorf. We hadden er met de gezinnen 3 uur van tevoren afgesproken, dus om half 9 waren we allemaal op het vliegveld. Lekker vroeg uit bed dus. Nog even koffie gedronken en toen was het zover. We moesten vanaf dat moment alles zelf gaan regelen. Online waren we al ingecheckt, dus we hoefden alleen nog maar onze backpacks af te geven.

Onze vlucht stond nog niet op de borden aangegeven, dus we wisten nog niet naar welke incheckbalie/gate we moesten gaan. We hadden geboekt via vliegtuig maatschappij Air Berlin. Dus helemaal overtuigd van onszelf, gingen we in de rij van de incheckbalie van Air Berlin staan. Eenmaal bij een man aangekomen die onze bagage zou innemen, werd al snel duidelijk dat er iets niet klopte... We zaten even in de stress, maar na een gebrekkig Engels gesprek, kwamen we er gelukkig al snel achter dat we naar een andere incheckbalie moesten. Gelachen dat we hebben over ons Engels en dat dat ons weer moest overkomen. Blijkbaar moesten we naar de incheckbalie van Ethiad Airways. We hadden namelijk geboekt via Air Berlin, maar de vlucht werd uitgevoerd door Etihad. Hier hebben we afscheid genomen van onze familie en zijn toen in de rij gaan staan om onze backpacks in te leveren.

Toen we hiermee klaar waren gingen we naar de douane. Ik zei nog tegen Lina, wedden dat ik er weer uitgehaald wordt. In Zuid-Afrika ben ik er ook uitgehaald. Toen werd ik eruithaald omdat ik de vloeistoffen was vergeten in een plastic zakje te doen. Nu was ik vergeten een klein schaartje in mijn backpack te doen! Niet zo slim dus. Even samen naar de controle. Geen idee waarom, maar het schaartje mocht meegenomen worden en we mochten verder.

We vertrokken precies om half 12. We hebben onderweg films gekeken, in ons dagboek geschreven en toen was de reis alweer voorbij. We hebben in totaal 6,5 uur gevlogen en die waren zo voorbij! Om kwart voor 6 Nederlandse tijd landden we in Abu Dhabi. Daar is het 2 uur later, dus het was daar al kwart voor 8. We hadden 1,5 uur overstaptijd tot de andere vlucht zou vertrekken. We hebben ons moeten haasten, want de douane duurde lang en we moesten naar de andere kant van het vliegveld! Uiteindelijk is het gelukt en konden we boarden voor de vlucht naar Colombo. Hier hebben we weer films gekeken en wat geprobeerd te slapen. Na ongeveer 4,5 uur kwamen we in Colombo aan. Deze vlucht ging ook voorspoedig. We kwamen hier om 03:30 u lokale tijd aan, hier is het 3,5 uur later dan in Nederland. Dus in Nederland was het ongeveer 00 u geweest.

Toen we geland waren hadden we voor onszelf 6 doelen opgesteld totdat we tevreden zouden zijn. 1. Visum moest goedgekeurd worden, 2. De backpacks zouden geleverd zijn, 3. We konden pinnen, 4. We konden een simkaart halen, 5. De chauffeur stond er die ons kwam ophalen en 6. We hadden de weg naar ons hotel gehaald. We konden elk doel omstebeurt afvinken en toen was onze missie geslaagd!

We kwamen aan in ons hotel, het was er erg simpel, maar wel prima! Zijn meteen naar bed gegaan om te slapen. 's Nachts hadden we last van een rode mierenplaag. Dus dat was even wat minder. We waren veel gestoken, en 's ochtends kwamen we erachter wat het was. Geen idee waar ze vandaan komen, maar waarschijnlijk doordat het hier iets minder goed is afgesloten van de buitenlucht.

Het is hier ongeveer 30 graden, dus erg warm. Hebben tot 11 u geslapen. Gaan zo ontbijten en dan even Negombo in. We willen water halen bij een supermarkt en eventueel naar het strand. Vandaag gaan we lekker rustig aandoen en bijkomen. Morgen reizen we alweer naar de volgende stad.

Dankjewel voor het lezen en tot het volgende verhaal!

Liefs,
Ons

1. Bennie hebbink:
    25 juli 2017
    Ha meiden, ik lees het alweer een heel avontuur voordat jullie op plaats van bestemming waren. Het wordt vast een top reis. Geniet van alles wat je de komende tijd gaat zien/doen.
    We wachten weer af tot het volgende verslag er is.
    Heel veel plezier!! Dikke knuffel uit Zelhem xx
  2. Rosalie Geurts:
    25 juli 2017
    lieve meiden, natuurlijk zijn we erg blij om te horen dat de reis goed verlopen is en dat jullie op de plaats van bestemming zijn. En ook heel fijn dat jullie weer de tijd nemen om een verslag te schrijven zodat wij jullie bijzondere reis kunnen volgen. We zijn trots op jullie, samen op avontuur. Doe vandaag maar lekker rustig aan om effe bij te komen om dan morgen weer verder te reizen. Heel veel lieve groetjes en een dikke knuffel van pap en mam!
  3. Niels:
    25 juli 2017
    Wat 'n gemier zo 's nachts! Geniet van al het andere.
  4. Taryn Coenraads:
    26 juli 2017
    Jeetje dat is niet leuk zeg, een mierenplaag in je bed :(
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en geniet van alles wat jullie gaan zien en meemaken, veel liefs x