Dag 12 - Tangalle

4 augustus 2017 - Tangalle, Sri Lanka

Hoi allemaal,

Vandaag was het tijd voor een dagje Tangalle!

Voor de verandering konden we vandaag weer wat langer slapen. De wekker ging om 8:15 u. We hebben ons klaargemaakt en zijn om 9 u gaan ontbijten. We konden kiezen tussen een westers of Sri Lankaans ontbijt. Onze voorkeur ging uit naar westers. We kregen geroosterd brood, jam, gebakken ei en een soort pannenkoek. Wat natuurlijk niet kon ontbreken was de zwarte thee. Erg lekker!

Ons plan was om naar een tempel te gaan. Alleen wisten we nog niet hoe we daar zouden komen. Ons huisje ligt ongeveer 7 km van het stadje af en het is een hele slechte weg. De tuktuk van het verblijf was op het moment weg, dus besloten we toch maar te gaan lopen. Na 2 km gelopen te hebben begon het ook nog eens te regenen. Snel onze regenhouse over de handbagage en door. Gelukkig kwamen we snel daarna een tuktuk tegen. Hij bracht ons naar de tempel.

De tempel lag boven op een berg. Het was nog best zwaar om deze te beklimmen. Steile en smalle trappen midden in de zon. De tempel was wel mooi, dat maakte het dus wel weer goed! De tuktuk chauffeur ging zelfs mee en heeft nog wat dingetjes uitgelegd.

Daarna hebben we ons naar het centrum laten brengen om naar de supermarkt te gaan en souvenirs te kopen. Vervolgens was onze volgende stop het Goyambokka strand. Dit is een toeristisch strand in Tangalle. Uiteindelijk viel het nog wel mee vonden we en de restaurantjes zagen er een beetje uitgestorven uit. We hebben ons er gesetteld op een bedje en zijn af en toe de zee in gelopen. De zee was wild, dus echt zwemmen werd het niet.

We hadden het idee om bij het restaurantje te eten waar we op het strand lagen. Om 17 u werden we helaas weggestuurd omdat het ging sluiten. We hebben nog een poging gedaan bij een ander restaurantje, dit viel helaas tegen dus zijn we weggegaan.

Om 18 u waren we weer bij ons huisje en hebben hier gegeten. Het werd tomatensoep met een sandwich. Lina een kaas en tomaten sandwich en Manon een kipsandwich. Erg lekker! De tomatensoep was wel erg pittig.

We hebben nog skipboo gespeeld, gedoucht en onze backpack opnieuw ingepakt om morgen onze reis te vervolgen naar onze een na laatste bestemming alweer, Galle.

See you tomorrow!

Liefs,
Ons.

1. Mia:
    4 augustus 2017
    Whoowie wat een prachtige foto, mooi voor een foto behang.
  2. Paul:
    4 augustus 2017
    Time flies Geniet nog maar lekker.
  3. Taryn Coenraads:
    5 augustus 2017
    Wat gaat de tijd snel meiden, geniet nog maar van al het moois :) en nog veel plezier!
    veel liefs van ons xxx
  4. Laurentz Aelbrecht:
    3 november 2017
    Beste,

Tof dit reisverslag!
    Wij overwegen om midden augustus het zuiden en westen van sri lanka te bezoeken maar wij hebben wat schrik voor het weer in die periode. Valt het weer dan wat mee midden augustus? goed genoeg om af en toe eens op het strand te liggen?

alvast bedankt