Dag 11 - Reis Mirissa naar Tangalle

3 augustus 2017 - Tangalle, Sri Lanka

Beste allemaal,

Vanmorgen ging om 8 uur de wekker, zodat we om half 9 konden gaan ontbijten. We kregen Sri Lankaans ontbijt. Dit bestaat uit een ei gebakken met tomaat en knoflook, een soort pannenkoekjes die roti's heten, gekke slappe loempia's en vers fruit. Ohja en heel sterke thee. De eieren komen ons ondertussen de neus uit, dus deze hebben we met moeite half opgegeten. De roti's hebben we laten liggen want deze vinden we helaas niet te eten en ook de loempia's lieten we staan. Dus bestond ons ontbijt uit vers fruit en thee. We hadden hier genoeg aan.

Na het ontbijt hebben we onze spullen ingepakt en de sleutel ingeleverd. We konden onze backpacks laten staan waardoor we nog even naar het strand van Mirissa konden. We hebben hier lekker aan de zee gelegen. Het verbaasde ons hoeveel mensen nog de zee ingingen ondanks de rode vlag die wapperde.

Rond 12 uur hebben we onze spullen bij elkaar gepakt en zijn we bij een strandtentje wat gaan lunchen. Manon had een tosti en Liltomatensoep besteld. Het was erg lekker en goedkoop!

Hierna zijn we teruggelopen naar ons hostel en hebben we onze backpack opgehaald. We liepen naar de bushalte en hebben de bus naar Matara gepakt. We wisten namelijk niet waar de directe bus naar Tangalle vertrok en de mensen konden ons niet echt helpen. Dus gingen we naar Matara en zijn we daar overgestapt naar Tangalle. Dit was een heel oude bus waarin we de enige toeristen waren. De busritten waren vandaag vrij kort.

Om kwart over 3 stonden we al op het busstation van Tangalle. Een tuktuk heeft ons naar ons hostel gebracht. Dit bestond uit 5 canaba's, dat zijn minihuisjes met een bed en badkamertje. Deze zagen er erg mooi en knus uit. Hier zullen we twee nachten slapen.

We besloten om naar het strand te lopen en daar wat te eten. We wisten dat dit deel van het stand van Tangalle niet echt toeristisch was. Dat bleek ook want er was maar een restaurantje te bekennen. Er waren misschien twintig toeristen. De zee was heel erg wild en te gevaarlijk om in te gaan.

Het menu was niet heel erg uitgebreid dus besloten we 'fried noodles' te eten. Deze smaakte best goed, maar na een half bord was je deze moe en zat je vol. We vroegen om de rekening want we moesten nog helemaal teruglopen langs het strand. Dit was best spannend. De golven beukten het strand op, overal liepen krabbetjes rond en door een zaklamp hadden we licht.

We waren blij toen we bij ons huisje waren. We gingen douchen en hebben de rest van de avond schrijvend en skip-booënd binnen doorgebracht omdat we gek werden van de kleine kriebelbeestjes die hier overal rondkrieoelden.

We gaan straks lekker slapen en we gaan morgen dit stadje eens verkennen.

Fijne avond en tot morgen!

Liefs van ons

1. Mia:
    3 augustus 2017
    Geweldig om dit weer te lezen, jullie maken Nog wat mee.
    Nog veel plezier tot het volgende verslag.
  2. Sandy:
    3 augustus 2017
    Echt leuk om jullie verhalen elke dag te lezen Ben weer benieuwd naar morgen.

Groet Sandy
  3. Taryn Coenraads:
    4 augustus 2017
    Hopelijk zaten de kriebelbeestjes niet in jullie bed en hebben jullie goed kunnen slapen? Goed dat jullie niet gaan zwemmen als de zee wild is! Geniet en veel plezier! Veel liefs xxx
  4. Laurentz Aelbrecht:
    3 november 2017
    Beste,

Waren jullie in augustus aan de zuidkust? hoe was het weer die periode? veel regen ? warm?

Alvast bedankt
  5. Lina en Manon aan Laurentz:
    6 november 2017
    Beste Laurentz,

Wat leuk dat je onze blog hebt gevonden!
    Het is een prachtig land!
    We waren inderdaad in augustus aan de zuidkust. Het is er goed te doen! Wel warm en benauwd, maar dat zul je in die tijd van het jaar in veel landen hebben. We hebben weinig last van regen gehad. Af en toe een kleine bui, maar die duurde nooit lang.
    Het enige wat jammer was, was dat je niet in de zee kon zwemmen. Je kon er wel in staan, maar in zwemmen was te gevaarlijk. In die tijd van het jaar zijn de golven heel erg wild.
    Het is wel zeker een aanrader!
    Succes en als er nog meer vragen aan, dan laat maar horen!

Groetjes,
    Lina en Manon